> Back to Design and the City
· · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · ·
                                                                                                                       > Type / Context / City
                                                                                                                       > Smelling the City
                                                                                                                       > Public Spaces
                                                                                                                       > Social Games
                                                                                                                       > Safe City
· · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · ·
Design and the City: Type / Context / City / Working in down town Maputo / Projecto Zona / 2009
Support Fundação Calouste Gulbenkian
· · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · ·


An unexpected smile

























· · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · ·
The work presented results from a serious of lectures in type at ENAV, Maputo School of Visual Arts. After the lectures
I just wanted the students to have some fun creating letters. I wanted to be able to talk to them about typography
while they were responding to the exercise and creating letters. I wanted them to forget the "serious" stuff
and relax, play and learn in practice.


Students had to create letters playing with scale and context. The goal was that they would appear invisible in the photos
the students made at the end.
I challenged them to go in to the city and look around with different eyes.

· · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · ·

Rotting fruit
























T-shirt tattoo



























Fallen leaf



























Marking on tree

























Green sidewalk


























In the face


























Play





























On the wall


























Dots





























Several
































Following lines